Showing results 1 to 100 of 126
next >
Issue Date | Title | Author(s) |
2016 | Acıya karşı acılı bir duygu Romain Gary'nin "La Vie devant soi" adlı romanında mizah | Kadıoğlu, Şevket |
2018 | Alain Robbe Grillet’ni̇n “Djinn Un Trourouge Entre Les Pavés Disjoints ” adlı romanında yanılsamalı yolculuklar ya da belleğin labirentinde | Kaba, Fatma |
2013 | ALAIN ROBBE-GRILLET’NİN SİLGİLER ADLI ROMANINDA METİNLERARASI İLİŞKİLER | Kaba, Fatma |
2017 | Alain Robbe-Grillet’ni̇n « Djinn Un Trou Rouge Entre Les Pavés Disjoints » adlı romanında süreksizlik-kopukluk estetiği | Kaba, Fatma |
2015 | Anadili edinimi ve yabancı dil olarak Türkçe öğreniminde karşılaşılan dil yanlışları görünümleri ( PADAM örneği) | Sarıca, Nurten ; Gençer, Zeynep |
2017 | ANALYSE SEMIOTIQUE DES CARICATURES DES IMMIGRANTS DE PLANTU | Sarıca, Nurten ; Kara, Nezihe |
2020 | Annie Ernaux’da “Ruhun Tutkuları” ya da “Tutkunun Ruhu” | Kaba, Fatma |
2020 | Annie Ernaux’nun Je Ne Suis Pas Sortie De Ma Nuit adlı romanında parçalı yazıdan parçalanmış hayatlara | Kaba, Fatma |
2015 | Annie érnaux’nun la place’i: Aidiyetle kimlik arasında bir hayat dersi | Kaba, Fatma |
2021 | Artificial intelligence's apple of eye, natural language processing | Coşkun, Osman; Kuşçu, Ertan |
2018 | Aydınlanma çağı Fransız düşünürler Rousseau ve Jacotot’nun eğitim bilimlerine katkısı | Kuşçu, Ertan |
2003 | Ayrı Yol ve Pastoral Senfoni'de İzleksel Kurgu | İşler, Ertuğrul |
2022 | Baudelaire'in trajedisi | Kadıoğlu, Şevket |
2020 | Baudelaire’in Kötülük Çiçekleri’nde şiddet | Kadıoğlu, Şevket |
2019 | Baudelaire’in ”Kötülük Çiçekleri”nde kendini arayış | Kadıoğlu, Şevket |
2020 | Betimleyici kuramlar ışığında çeviri eleştirisi Louis Aragon’un Türkçe'ye çevrilmiş şiirlerinin karşılaştırmalı incelemesi | Şafak, Ayşen; Kuşçu, Ertan |
2017 | BORİS VİAN’IN “GÜNLERİN KÖPÜĞÜ”ADLI ROMANINDA | Sarıca, Nurten |
2020 | Chateaubriand’ın Les mémoires d’Outre -Tombe eserine anlambilimsel bir bakış | Sarica, Nurten |
2016 | Çevir ve deyimler | Kaba, Fatma |
2015 | Çeviride yapay zeka uygulamaları | Aslan, Erdinç; Kuşçu, Ertan |
2008 | Çocukta ben kavramı ve kendi kendini dile getirme Türkçe Fransızca İngilizce üzerine karşılaştırmalı bir inceleme karşılaştırmalı dil çalışmaları | Sarıca, Nurten |
2010 | A DIFFERENT ORPHEUS STORY: ANOUILH’S EURYDICE | İşler, Ertuğrul |
2022 | Dilbilim ve göstergebilim hakkında birkaç söz | Sarıca, Nurten |
2015 | DİLLERDE YAPISAL KİMLİĞİN BELİRLENMESİ | Sarıca, Mustafa |
2021 | Dramın evi evin dramı: André Gide'in "Isabelle'i | Kadıoğlu, Şevket |
2021 | Dualisme linguisıque du À l’oscillation spatiale dans nulle part dans la maison pere d’assia djebar | Akbulut Üçyıldız, Fatma |
2017 | DÜŞÜN İZDÜŞÜMÜNDE BİR DÜŞÜNÜM: ROMAİN GARY’NİN ŞAFAKTA VERİLMİŞ SÖZÜM VARDI ADLI ROMANINDA DÜŞ GERÇEK/LİK DİYALOGU | Kadıoğlu, Şevket |
2015 | Edebi mitler üzerine 1 | İşler, Ertuğrul |
2013 | EMMA BOVARY VE THÉRÈSE DESQUEYROUX'DA KENDİLİK SORUNU | Kaba, Fatma |
2022 | Erken çocukluk döneminde ikinci dil üzerine uygulama örnekleri | Sarıca, Nurten ; Özoğuz, Elif |
2015 | François Mauriac'ın Roman Evreninden Karmaşık Bir Karakter: Yılan Düğümü ndeki Louis | Kadıoğlu, Şevket |
2013 | FRANSIZCA ÖĞRENİRKEN TEKERLEMELER VE SAYMACALAR | Sarıca, Nurten |
2015 | FRANSIZCA ÖĞRETİMİ KİŞİ BETİMLEMELERİNDE KULLANILAN DEYİMLERİN ANADİL TÜRKÇE’DEKİ GÖRÜNTÜLERİ | Kuşçu, Ertan |
2020 | Fransız işaret dilinde selamlaşma ve tanışma öğretimi | Kuşçu, Ertan ; Günday, Fırat |
2013 | Fransızca öğretiminde yeni bir soluk "Cachecache" | Kuşçu, Ertan |
2017 | Fransızca sözcük ve yazım kuralları öğretiminde Visuo-semantqiue yöntem: L'Ortographe Illustrée | Kuşçu, Ertan |
2021 | Fransızca sözdiziminin Fransız işaret dilindeki görüntüsü | Kuşçu, Ertan |
2015 | Fransızca ve Türkçe kişi betimlemeleirnde kullanılan deyimlerin karşılaştırılması | Kuşçu, Ertan |
2016 | Fransızca ve Türkçede yansıma sözcükler ve bunların eşdeğerlikleri üzerine | Sarıca, Nurten |
2018 | Fransızca-Türkçe küçük deyimler sözlügü | Karan, Deniz; Kuşçu, Ertan |
2020 | Gerçek ve hayalin sınırlarında iki roman: “Küçük Prens ve Genç Prensin Dönüşü” | Sarıca, Nurten |
2005 | Gide'in Orphee'si | İşler, Ertuğrul |
2013 | GIONO'NUN ANLATILARINDA ÖZNELLİK VE NESNELLİK. | İşler, Ertuğrul |
2013 | Giono’nun anlatılarında öznellik ve nesnellik | İşler, Ertuğrul |
2023 | Gizem Ve Gerilim Sarmalında Gerçeğin İflası: Çünkü Seni Seviyorum- Guillaume Musso | Kadıoğlu, Şevket |
2021 | Göstergebi̇li̇m (anlama yolculuk) | Sarıca, Mustafa ; Sarica, Nurten |
2022 | Guillaume Musso’nun Çünkü Seni Seviyorum adlı romanında gizem ve gerilim | Kadıoğlu, Şevket |
2005 | Hiristiyanlıktan Antik Mitolojiye Gide'in Yazma Serüveni | İşler, Ertuğrul |
2019 | The Impossibility of Being-Oneself in Pseudo by Emile Ajar / Romain Gary | Kadıoğlu, Şevket |
2011 | The Intellectual Bases of the New Novel and its Narrational Structure | Isler, E |
2022 | İki dil iki kültür arasında bir göç çocuğu: “le gone de chaaba” | Sarıca, Nurten ; Sarıca, Mustafa |
2022 | İkinci yabancı dil Fransızca Nouveau Bien Sur! A1.1 ders kitabının yöntemsel açıdan incelenmesi | Kuşçu, Ertan |
2016 | İkinci Yabancı Dil Fransızca Öğretimi ve Salut! 10 | Kuşçu, Ertan |
2019 | İkinci yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde şeffaf sözcükler modeli | Kuşçu, Ertan |
2018 | İlkokul yabancı dil Fransızca öğretimi ders kitaplarında eğitsel içerik: “arc-en-ciel” örneği | Kuşçu, Ertan ; Aslan, Erdinç |
2011 | İnsanın trajikliği üzerine karşılaştırmalı bir çalışma: Kafka’nın Dava’sı, Camus’nün Veba’sı ve Joyce’un sanatçının bir genç adam olarak portresi | İşler, Ertuğrul ; Tanıyan, Baysar |
2017 | J.-K. HUSYMANS’IN TERSİNE İSİMLİ ROMANINDA J.-F. DES ESSEINTES’İN DÜŞSEL YOLCULUKLARI | Kaymak, Sultan |
2021 | J.M. G. Le Clézio2nun Göçmen Yıldız (Etoile Errante) adlı romanında Öteki'yi anlamak | Kadıoğlu, Şevket |
2020 | J.M.G. Le Clézio’nun La Quarantaine Adlı Romanında Kuşatılmışlık ve Sınırlar Ötesinde Sınırsızlık Arayışı | Kadıoğlu, Şevket |
2020 | Jean Echenoz’un bir yıl ve ben gidiyorum adlı romanlarında devingen mekân | Çağlakpınar, Bülent; Akbulut, Fatma |
2003 | Jean Giono 'nun "Les Ames Fortes" Adlı Romanında Anlatısal Görecilik | İşler, Ertuğrul |
2012 | Küçük Prens’te ideolojik söylem | Sarıca, Nurten |
2022 | Kültürel ögelerin kullanımı üzerine göstergebilimsel bir çözümleme: coca cola örneği | Yavuz, Ayşe ; Sarıca, Nurten |
2012 | L'écriture du réel chez Flaubert | Kaba, Fatma |
2003 | La Condition La Femme Dans La Symphonie Pastorale D'andre Gide | İşler, Ertuğrul |
2006 | La Dialecque Du Moi (Je) Dans Corydon De Gide | İşler, Ertuğrul |
2021 | La présentation des éléments culturels du niveau A2 dans le manuel "Le Nouveau Taxi 2" | Demirkan, Deniz; Kuşçu, Ertan |
2014 | Le Clézio’nun ”Onitsha” adlı Romanında Bireysel Biliç ve Tarih Çatışkısı | Kadıoğlu, Şevket |
2004 | Le Motif de la Tragédie Dans la Porte Etroite D'André Gide | İşler, Ertuğrul |
2016 | Les methodologies et les methodes d’enseignement/apprentissage du fle en Turquie: « je parle Français et je voyage en Français » | Kuşçu, Ertan |
2016 | Lise öğrencilerinin ikinci yabancı dil Fransızca öğrenimlerini etkileyen yabancı dil kaygısı Denizli örneği | Kuşçu, Ertan |
2013 | MADAME BOVARY'DEKİ BURJUVA KARAKTERLER ÜZERİNE BİR İNCELEME | Kaba, Fatma |
2023 | MARC LEVY’NİN “BİRBİRİMİZE SÖYLEYEMEDİĞİMİZ ONCA ŞEY” ADLI ROMANINDA ZAMANSAL GÖSTERGELER | Dinar, Gökhan; İşler, Ertuğrul |
2018 | Marie Darrrieussecq’in Truismes adlı romanında Eril Tahakküm | Kadıoğlu, Şevket |
2004 | Mitlerin Büyüsü | İşler, Ertuğrul |
2016 | Mizah, yazınsal mizah ve Jacques Prevert şiiri | Kaba, Fatma |
2021 | Mobil destekli uygulamalarla ikinci yabancı dil olarak Fransızca öğretimi: u-dictionary uygulaması | Kuşçu, Ertan ; Demirkan, Deniz |
2023 | Modern kentin ışıltısında sönen Ayla | Kadıoğlu, Şevket |
2016 | Ortak başvuru metnine göre küçük yaş grupları (4-11 yaş) Fransızca öğretimi ders araç-gereçleri | Kuşçu, Ertan |
2018 | Ortaöğretim ikinci yabancı dil Fransızca öğretimi ve “bien sûr” ders kitaplarında eğitsel içerik | Kuşçu, Ertan |
2024 | Oscillating Djebarian Novel: Autobiography and Autofiction in Assia Djebar's An Algerian Cavalcade | Akbulut Üçyıldız, Fatma |
2022 | Patrick Modiano ile söyleşi örneği üzerinden bir sözlü dil incelemesi | Sarıca, Nurten ; Sarica, Mustafa |
2020 | PLURALITÉ LINGUISTIQUE DANS L’AVENTURE D’ÉCRITURE D’ASSIA DJEBAR | AKBULUT ÜÇYILDIZ, Fatma |
2006 | Premiers pas langagier dans l acquisition du langage chez l enfant Exemple du Turc | Sarıca, Nurten |
2016 | Proust’ta aşkın fiziği ve metafiziği | Kadıoğlu, Şevket |
2016 | Puns and neologismin "l'Ecume des Jours" by Boris Vian | Sarıca, Nurten |
2014 | Reel et imaginaire en tant qu'element de l'opposition et l'association dans Le Paysan de Paris D'aragon | Kadıoğlu, Şevket |
2019 | Regards croises sur identite et alterite feminines chez Assia Djebar | Akbulut, Fatma |
2011 | Reklamların anadili edinimine etkileri üzerine | Sarıca, Nurten |
2019 | Romanın Teknoloji Deneyimi: Guillaume Musso’nun Meleğin Çağrısı | Kadıoğlu, Şevket |
2022 | Rüyanın mekânından mekânın rüyasına: Zola'nın Rüya'sı | Kadıoğlu, Şevket |
2021 | Semiotic exploration of mythological elements in the narrative of boris vian | Sarıca, Nurten |
2008 | Söylenbilimde iki farklı arayış öyküsü: Odysseus ve İason’nun yolculukları | İşler, Ertuğrul ; Özer, Reyhan |
2021 | Söz eylem kuramı ışığında “İstiklal Marşı” mız | Sarıca, Nurten ; Sarıca, Mustafa |
2017 | Sözcük öğretimi üzerine değerlendirmeler ve Fransa Ulusal Bilimsel Araştırma Merkezi’nin (CNRS) görsel-anlambilimsel yorumu | Kuşçu, Ertan |
2022 | Sözlü dildeki anlam öğelerinin Fransız işaret dilindeki görüntüleri | Kuşçu, Ertan ; Coşkun, Osman |
2003 | Structure de l’espace Chez Giono | İşler, Ertuğrul |
2016 | Şiirde göstergelerle anlama ve anlamlandırma "seni yaşamak" örneği | Sarıca, Nurten ; Siren, Burak |
2017 | Teaching the anxiety of learning a foreign language that influences high school students in learning French as a second foreign language “The case of Denizli” | Kuşçu, Ertan |
2023 | Theoritical foundations of computer-aided language learning | Aslan, Erdinç; Kuşçu, Ertan |